Szegeden, ingatlanközvetítő muna közben: a közelmúltban olyan cikk jelent meg az egyik legolvasottabb hazai internetes portálon, amely meglehetősen sötét képet festett az ingatlanközvetítők tevékenységéről. Erőszakosság, félrevezetés, etikátlanság; nagyjából ezekkel a szavakkal foglalható össze a cikk lényege, amelyeket az ingatlanközvetítőkre alkalmaz.
Semelyik szakmának nem szabad, hogy jellemzőik legyenek a fentiek, különösen nem egy olyan bizalmi jellegűnek, amelynek talán legfontosabb jelzője a megbízhatóság. Az írás számtalan olyan félmondatot tartalmazott, amelyeket nehéz válasz nélkül hagyni.ingatlanközvetítő, Szeged

Mi lehetett a cél?

Számomra elsősorban a cikk célja nem világos! Naívan az a tippem, hogy a cikk egy sorozat első részre; de vajon melyik lesz a következő szakma, amelyet górcső alá tesz a szerző? Igazából nem is volna érdemes ilyen cikkre túl sok figyelmet fordítani, ha nem egy mértékadó helyen jelent volna meg!
Az első mondat, miszerint „még végzettség sem kell hozzá”, tévedés! Ahhoz, hogy valaki ingatlanközvetítéssel foglalkozzon, majd arról számlát kiállíthasson, OKJ-s végzettség, majd az önkormányzati névjegyzékben való szereplés szükséges. Persze, nem agysebészet ez, de kell.Sajnálatos, hogy a cikk kevés figyelmet fordít a becsületes, az ügyfelek számára értékes segítséget nyújtó közvetítőkre, akiket ajánlanak egymásnak, akikhez időről időre visszatérnek.

Az objektív újságírástól talán elvárható, hogy egyrészt mindkét oldalt bemutassa, másrészt akár arra a döntési szabadságra is rávilágíthat, miszerint akinek igénye van rá, ingatlanközvetítőhöz fordul, akinek nem, az nem. Lehet szó eladóról, vásárlóról.

Az ügyfélé a végső szó!

Véleményem szerint az ügyfelek elégedettsége, és visszajelzése az, ami igazán fontos. Én igyekszem minden ügyfelem megkérni rá, hogy szánjon pár percet egy rövid visszajelzésre az együttműködésünk végeztével. Aki nem sajnálja az idejét pár sor erejéig, kivétel nélkül meg is jelenik az iroda honlapján, szigorú módon idézőjelek között; pár év alatt össze is gyűlt néhány tucat levél. Számomra ők adnak igazi választ minden itt-ott megjelenő írásra. Ezúton is köszönöm nekik, nagyon hálás vagyok érte!
A cikk nyomán – és ezzel szeretnék a magam részéről a témához hozzászólni – kisebb önvizsgálatot tartottam a saját házam táján: a fentiekben említett visszajelzéseket néztem újra végig, hogy az ügyfelek milyen szempontokat tartottak fontosnak a visszajelzésekben. Természetesen fontos előre bocsátani, hogy zömében az eladókkal tartottuk ilyen formában a kapcsolatot, valamint nem is minden ügyfél jelzett vissza. Az alábbi ábra azt igyekszik szemléltetni, hogy melyek voltak a leggyakrabban megfogalmazott eredmények.

ingatlaniroda, Szeged

Az időközben megjelent új cikk a témában közvetítők panaszai alapján íródott, mintegy meghallgatva a másik oldalt is, amely csupa naponta megtörténő példákat említ.
Egyik internetes oldal sem fog tudni igazságot tenni, elég is talán annyi hozzá, hogy vajon hogyan tud mégis sok cég megélni a piacon, ha mindenki elégedetlen velük?

Dönt az ügyfél ahogy csak akar!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük